شاید برای شما هم عجیب به نظر برسد که برندههای صاحب نام اروپایی چرا از تعداد کمتری ایربگ در قیاس با رقبای کره ای خود استفاده میکنند ولی امتیاز ایمنی بالاتری در سامانه ایمنی اروپا (EuroNCAP)دریافت میکنند.
واقعیت این است در این سامانه تعداد ایربگها منجر به افزایش نمره ایمنی نمیشود. در واقع تستهای که نهایتا به سطح ایمنی خودرو منجر میشود شامل تسسهای تصادف از جلو، عقب و پهلوها و برخورد به عابر پیاده است.
در این تستها، میزان نیروی وارده به آدمکی که در خوردو مورد نظر قرار میگیرد اندازه گیری میشد. مقدار نیرو، سطح جراحت را مشخص میکند. این نیرو و جراحت متناسب با آن برای سرنشینان بزرگ سال و کودکان که در صندلی کودک باشند اندازه گیری میشود. نتیجه این اندازه گیری سطح ایمنی را مشخص میکند که متناظر با آن ستاره ایمنی به خودرو داده میشود.
تردد خودرو نو با دریافت کمتر از سه ستاره ایمنی در برخی از کشورهای اتحادیه اروپا ممنوع است. ایربگ وسیله ای برای کاهش صدمات وارده به مسافرین میباشد.
در حال حاضر امکان اخذ ستاره ایمنی بالا بدون نصب حداقل 6 ایربگ وجود ندارد. ولی وجود ایربگهای زیاد خصوصا در مدلهای قدیمیتر خودروهای کره ای نشاندهنده این موضوع است که اتاق خودرو از استحکام کافی برخوردار نیست و مهندسین برای دستیابی به حداقلهای لازم ناچار به استفاده زیاد از ایربگ شده اند. در واقع این خودروها علی رغم تعداد زیاد ایربگ از ایمنی بسیار کمتری از انواع اروپایی برخوردارند.