چند نکتهی مهم برای طراحی کارت ویزیت باید در نظر گرفته شود .
اندازهی استاندارد کارتها ویزیت باید 2 در 3.5 سانتی متر باشد. کارتهای خیلی کوچک یا خیلی بزرگ چندان جذابیتی ندارند و نمیتوان روی آنها طراحی منحصر بفرد داشت البته کارتهای تجاری حتما نباید مستطیل شکل باشند میتوان از انواع مربعی آنها هم استفاده نمود و این بنا به سلیقهی مصرف کنندگان است که بتوانند کارتی با اندازهی مناسب که بتواند محتوی کارت را در بگیرد تهیه کنند. برخی از کارتها هستند که لوگو و آرم برند تجاری را به صورت تم روی کارت طراحی میکنند.
طراحی کارتها شامل محتوی و طرح روی آنها است وزن کارتها هم مرتبط با جنس آنها است هر چقدر که کارتها ضخیمتر باشند وزن آنها هم بیشتر خواهد بود.
اغلب از رنگهای مختلف برای طراحی کارتها استفاده میشود اما رنگ سفید متداولتر از بقیهی رنگها است مخصوصا برای رنگ پیش زمینه بیشتر از رنگ سفید استفاده میشود.
همچنین کارتها میتوانند ظاهر مات، براق، برجسته یا صاف داشته باشند و معمولا هم این ظاهر برای کارتها متناسب با محتوی آنها است.
کارتها میتوانند دارای یک لایهی شفاف هم باشند که اغلب مرغوبیت کارت را افزایش داده و به آن استحکام میدهد و در واقع مثل یک لایهی پوششی از سطح کارت محافظت میکنند. این کارتها معمولا گران قیمتتر هستند.
اغلب کارتها جنس کاغذی دارند اما خیلی از کارتهای جدید هم تولید میشوند که از جنس چوب، پلاستیک و مواد مختلف دیگری هستند که با درج محتوی روی آنها مثل کارتهای کاغذی قابل استفاده هستند. البته کارتهایی که از جنس چوب باشند قیمت بالاتری دارند.
برجسته سازی نوشتهها هم جزئی از طراحی کارتها است چون معمولا برجسته کردن نوشتهها آنها را جذابتر نشان میدهد و بیشتر مورد توجه مصرف کنندگان است. مثلا برجسته کردن لوگو یا قسمتهایی از خود کارت یا نوشتههای آن میتواند برای جذابیت بیشتر کارتها مورد استفاده قرار بگیرد.
تزئین کارتها هم قسمت دیگری از طراحی کارتها است برای تزئین کارتها میتوان از طراحیهای گرافیکی به صورت پیش زمینه یا در گوشه هایی از کارتها استفاده نمود.
برای چاپ کارتها معمولا از چاپ دیجیتالی استفاده میشود اما چاپ لیزری هم جزء روشهای چاپ هستند. همچنین میتوان از پرسهای دیجیتالی هم برای چاپ بهتر کارتها استفاده نمود.
سعی کنید محتوی روی کارتها مختصر باشد و حجم بیشتری از کارتها را به طراحی اختصاص دهید. استفاده از رنگها هم باید متناسب با طراحی کارتها بوده و با آنها متناسب باشد.
می توانید برای رنگ آمیزی کارتها رنگ وب سایت خود را با رنگ کارت تنظیم و هماهنگ کنید به گونه ای که مثلا اگر وب سایت شما از طراحی با رنگ خاصی استفاده میکند طراحی و رنگ کارت ویزیت شما هم به همان صورت باشد.
به صورت استاندارد میتوانید از 4 رنگ مختلف استفاده کنید البته استفاده از رنگهای بیشتر از لحاظ قیمتی روی کارتها و چاپ آنها اثر گذاری دارد. استفاده از یک سبک خاص گرافیکی در وب سایت، بروشور و کاتالوگ برند شما میتواند روی مشتریان اثر گذاری خوبی داشته باشد.
حتما باید برای ارتباط با مشتریان راههای ارتباطی قرار دهید خیلی از تجارتها محتوی روی کارت را به صورت اطلاعات تماس و نام برند درج میکنند.
البته محتوی کارت بستگی به نوع محصول و مصرف کننده هم دارد اما مهمتر از همه باید نام برند، نام محصول و شماره تماس و آدرس وب سایت خود را به عنوان محتوی روی کارتهای ویزیت درج کنید.
انتهای پیام/