هر چقدر که امکانات یک هتل بیشتر باشد به طبع مسافران بیشتری را جلب خواهد نمود. اما 7 ویژگی مهم برای هتلها وجود دارد که این ویژگیها به طور کلی باید رعایت شوند.
1-کارکنان خوش برخورد: وجود کارمندان و کارکنان خوش برخورد اولین چیزی است که مورد توجه مسافران قرار میگیرد چون مسافران اولین بار با برخورد کارمندان و کارکنان با ورود به یک هتل یا تماس تلفنی با آنها مواجه میشوند بنابراین حتی اگر یک هتل بهترین امکانات را داشته باشد اما برخورد کارمندان مناسب نباشد نمیتواند هتل موفقی باشد.
2- دادن اطلاعات صحیح به مسافران: مسافران معمولا در مورد اتاق ها، غذاخوری، نظافت و... سوالات متداولی میپرسند و این خیلی مهم است که کارمندان بتوانند اطلاعات صحیح و درستی را در اختیار مسافران بگذارند. کارمندان باید با فن بیان خوب اطلاعات کافی و مناسبی را در اختیار مسافران قرار دهند.
3-داشتن امکانات در مواقع اضطراری: در یک هتل خوب اگر مسافری بخواهد به دلایلی مثل کنسل شدن پرواز یا اقامت بیشتر مثلا یک شب اضافهتر از آنچه که رزرو کرده از هتل استفاده کند امکانات کافی وجود دارد. یا مثلا اگر برای مسافری مشکلات یا بیماری به وجود بیاید این هتل خوب تجهیزات کافی برای درمان یا یک پزشک برای بررسی به مشکلات و بیماریهای احتمالی در سفر را دارد. این نکتهی بسیار مهمی است که مسافران از اینکه در هتلی اقامت دارند احساس آرامش و راحتی کنند.
4-احساس راحتی و آرامش در هتل: مسافران نباید احساس کنند که در هتل هستند یک هتل خوب به قدری امکانات رفاهی دارد که مسافران احساس میکنند در منزل خودشان هستند. امکانات رفاهی خوب و کامل از مهمترین نیازهایی است که مسافران دارند.
5-چشم اندازهای عالی: وجود چشم اندازهای خوب برای هتلهای ساحلی و جنگلی معمولا ممکن است در هتلهای لوکس وجود داشته باشد اما خیلی از هتل هایی هم که لوکس نیستند چشم اندازهای رو به طبیعت دارند یا در برنامه ریزی هایی که برای پذیرایی از مسافران دارند آنها را با چشم اندازهای زیبا یا مناظر طبیعی آشنا میکنند.
6-تمیزی و پاکیزگی: یک هتل خوب در درجهی اول باید یک هتل تمیز و مرتب باشد و این تمیزی نباید فقط در اتاقهای یک هتل وجود داشته باشد بلکه راهروها، رستورانها و لابی هتل همگی باید پاکیزه باشد.
7-خدمات دهی: یک هتل خوب باید بتواند خدمات دهی 24 ساعته داشته باشد اگر مسافران چیزی لازم داشتند بتوانند خیلی سریع و راحت به کارکنان دسترسی پیدا کنند و در هر ساعت از شبانه روز کارکنان با خوش رویی و برخورد مناسب با آنها رفتار کنند.
انتهای پیام/