1- برنامه ریزی و تمرکز: تجارت خوب نیازمند برنامه ریزی خوب است بدون برنامه ریزی اصولا تجارتی شکل نمیگیرد همچنین برنامه ریزی باید با تمرکز و تفکر همراه باشد برنامه ریزی که جنبههای مختلف یک تجارت را در نظر نگیرد موفق نخواهد بود.
مسائل مالی، بازاریابی، اطلاعات در مورد محصولات و... همگی باید برای برنامه ریزی در نظر گرفته شوند.
2- تلاش زیاد و ریسک پذیری: انگیزهی کافی برای موفقیتهای مالی لازم است چه کارفرما و چه کارمندان برای موفقیت خود باید وقت و انرژی کافی را بگذارند تا به نتیجه برسند.
پس تلاش تا حد زیادی به موفقیت یک شرکت کمک میکند علاوه بر اینها موفقیت یک تجارت به میزان ریسک پذیری آن هم بستگی دارد در این مورد هیچ گاه نباید بدون برنامه ریزی قبلی ریسکی انجام بگیرد بلکه انعطاف پذیری در مقابل ایدههای کاری جدید و محک زدن تواناییهای یک شرکت برای ایجاد یک تغییر یا اجرای یک ایدهی کاری عوامل مهمی هستند که به موفقیت آن شرکت کمک میکند.
3- محیط کاری خوب: هر چقدر که یک محیط کاری فعال و پویا باشد کارمندان با انگیزهتری خواهد داشت علاوه بر اینها محیط کاری جدی و دوستانه تیم کاری موفقتری را تشکیل میدهد و در نهایت توجه به مشتری و خواستههای آن از ویژگیهای شرکتهای برتر است.
4- هدف و نگرش: قطعا هیچ تجارتی بدون داشتن هدف پیش نخواهد رقت دقیقا موفقیت یک کار به میزان هدف آن بستگی دارد هر چقدر که هدف بزرگتر باشد تلاش بیشتری را نیاز دارد و هر چقدر که انگیزه بیشتر باشد تلاش برای این هدف نیز بیشتر خواهد بود.
5- آموزش و ارزیابی: یک شرکت خوب همیشه در حال آموزش دادن مهارتها و تجربیات به کارمندان است چون کارمندان یکسری از مهارتها را خود به خود و در حین انجام کار یاد میگیرند اما یکسری از تجربیات را کارفرمایان و صاحبان مشاغل در اختیار کارمندان قرار میدهند پس استخدام کارمندان با استعداد بسیار مهم است که پس از اینکه این مهارتها را آموزش دیدند بتوانند به خوبی از آنها استفاده کنند.
انتهای پیام/