این مهارتها بیشتر مورد نیاز افرادی است که در زمینهی فروش یک محصول و معرفی آن به مشتری به این مهارتها نیاز دارند داشتن مهارتهای کافی به فروش یک کالا کمک میکند بهترین افرادی که در این زمینه فعالیت میکنند ابتدا به تقویت این مهارتها میپردازند.
1-اعتماد به نفس: اعتماد به نفس مهمترین چیزی است که هر کارشناس فروش به آن نیاز دارد و این مهارتهای جزء مهارتهای اصلی است که بدون آن نمیتوان از دیگر مهارتها هم استفاده کرد چون داشتن اعتماد به نفس شانس فروش یک محصول را بیشتر میکند.
وقتی که برای اولین بار در مورد یک محصول صحبت میکنیم باید با اعتماد به نفس این کار را انجام دهیم تا بیشتر اثر گذاری داشته باشد.
2-خوب گوش دادن: افرادی که در زمینهی فروش فعالیت میکنند معمولا مهارت خوب صحبت کردن را بیشتر از خوب گوش دادن دارند.
خوب گوش کردن به فروش بهتر کالاها کمک میکند چون مشتریان معمولا در مورد محصولات سوالات مختلف و جزئی میپرسند و همیشه نظرات و ایدههای خود را در مورد یک کالا بیان میکنند بنابراین با گوش دادن به صحبتهای آنها میتوانیم از ایدهها و نظرات آنها استفاده کنیم.
3-استفاده از تکنیک تشویق و ترغیب: همیشه استفاده از تکنیک تشویق و ترغیب به فروش بهتر و سریعتر محصولات کمک کند. ویژگیهای یک کالا در اصل مشخصات یک کالا یا خدمات را نشان میدهد اما در نهایت مزایا و امتیازهایی که یک کالا نسبت به دیگر کالاها دارد باعث فروش آن میشود.
استفاده از فنون تشویق و متقاعد کردن مشتریان باعث میشود که میل آنها برای خرید بیشتر شود.
4-روابط عمومی خوب: داشتن روابط عمومی خوب میتواند به فروش بهتر محصولات کمک کند چون در اولین قدم ارتباط خوب با مشتری میتواند به جذب آنها کمک کند.
روابط عمومی قوی و داشتن فن بیان برای بازاریابی و فروش بسیار اهمیت دارد چون وقتی که بتوانیم از کلام خوب برای برقراری ارتباط استفاده کنیم قطعا تاثیر گذاری بهتری خواهیم داشت.
5-انگیزه: انگیزهی کافی برای کار فروش و بازاریابی مهمترین نکته ای است که باید به آن توجه کرد اگر برای کار و شغلی که داریم انگیزه و علاقهی کافی وجود داشته باشد موفقتر عمل کنیم این انگیزه هم باید در خود بازاریابان وجود داشته باشد و هم اینکه کارفرمایان بتوانند انگیزهی لازم را برای تیم کاری خود که به امر فروش میپردازند ایجاد کند.
انتهای پیام/