ویترین
فروشگاه شما در واقع تابلویی از خلاقیت ها، نظم، تفکر و سطح کسب و کارتان
را به نمایش میگذارد و از این بابت اولین پل ارتباطی با ذهن مشتری محسوب میشود.
حتی اگر جز مخالفان تجملات هم باشید، گریزی از یک اصل مهم
در کسب و کار وجود ندارد و آن هم بکارگیری طراحی و تزئینات برای شکار نگاه
مشتریان است. پس در ادامه توصیه هایی بسیار ساده و البته مهم و کاربردی را
برای آن دسته از صاحبان کسب و کار که با مشتریان حضوری، سرو کار دارند،
مطرح خواهیم کرد.
یک ویترین با طراحی مناسب و تزئینات زیبا میتواند نگاه هر مشتری را به سمت خود جلب کند. ویترین فروشگاه شما در واقع
تابلویی از خلاقیت ها، نظم، تفکر و سطح کسب و کارتان را به نمایش میگذارد و
از این بابت اولین پل ارتباطی با ذهن مشتری محسوب میشود. حتی در
فروشگاههای آنلاین نیز که مشتری حضور مجازی دارد، ظاهر وب سایت اولین چیزی
است که مشتری را به سوی خود جلب میکند.
برنامه ریزی:
پیش از طراحی و اجرای ویترین فروشگاه خود باید یک برنامه ریزی دقیق داشته
باشید. با توجه به حوزه فعالیت و مخاطبان کسب و کار خود اساس و پایه
تزئینات را مشخص کنید. انتخاب رنگهای جسورانه و الگوهای مناسب در فروشگاه
مخصوص کودکان میتواند بسیار جذاب باشد. اما برای ارائه دهندگان خدمات
مجالس نامزدی و عروسی رعایت استانداردهای چون ظرافت و رنگهای مجلسی
نمایانگر سطح خدمات خواهد بود.
نور:
یکی از ضروریترین جنبههای طراحی ویترین توجه ویژه به تکنیکهای نورپردازی آن است. از نورهای(رنگی) دوست داشتنی و روشن در ویترینهای مخصوص
کودکان استفاده کنید. عامل "نور" باید هماهنگ با نوع کسب و کار شما باشد.
تلاش کنید تا چشم مشتریان خود را با نورهای آزاردهنده و بی ربط به نوع کسب و
کارتان، از دست ندهید. امروزه انواع مختلف لامپهای رنگی با مصرف بهینه و
قیمت مناسب در دسترس شما قرار دارد.
پوشش: اگر
در بخش هایی از ویترین فروشگاه خود ناگزیر به استفاده از پوشش هایی همانند
کاغذ دیواری هستید از انواع ویژه ونقش دار استفاده کنید دیوارههای ویترین
باید با دیوارهای اطاق منزل تفاوت هایی داشته باشند! برای کفپوش و دیوارها
نیز باید نهایت سلیقه را بکار ببرید البته بهتر آن است از مواد و نوع رنگ
هایی استفاده شود که زود فرسوده نشوند.
وسایل خاص:
استفاده از وسایل خاص همواره در ویترین جواب میدهد! برای مثال سری به
سمساریهای محل خود بزنید، رادیوها و تلویزیونهای قدیمی حتی چرخ خیاطی و
اتوهای چند ده سال پیش نیز بسیار مناسب هستند و نگاه مشتریان را به خود گره میزنند.
تجربه:
با وجود اینکه شما بهترین طراح ویترین هستید! اما مقداری جستجو و تلاش
برای بهره گیری از تجربیات دیگران، همیشه نتایج خوبی را به دنبال دارد. اگر
پرداخت هزینهها برای شما ممکن باشد میتوانید به یک گروه طراحی مراجعه
کرده و یک ویترین حرفه ای را برای فروشگاه خود داشه باشید.
مبلمان:
استفاده از مبل مناسب، حتی اگر فضای کمی در فروشگاه دارید، بسیار مهم است.
بکار گیری مبلمان شیک و مدرن نمایانگر سطح فروشگاه شما خواهد بود.
گلهای تازه:
ایده ای که اخیرا بسیار مورد توجه فروشگاهها قرار گرفته، استفاده از گلهای تازه در ویترین است هر چند که این روش هزینه هایی را برای شما بدنبال
دارد اما از همکاران خود کاملا متفاوت خواهید بود.
منبع:پول نیوز