جلسات کاری باید موثر باشند یعنی پس از اینکه یک جلسه کاری داشتیم یک نتیجهی خوب از آن بگیریم.
جلسات کاری میتوانند با اهدافی مثل گسترش در کار، همکاری، بررسی مشکلات در کار، جلسات ماهیانه کارفرما و کارمندان و... باشند
کارفرمایان اغلب ماهیانه جلسات کاری با کارمندان و یا دیگر مشاغل دارند و در هر جلسه ای یکسری از مشکلات و مسائل در ارتباط با کار مطرح میشود پس این جلسات برای تجارتها اهمیت دارد بنابراین باید قبل از اینکه یک جلسهی کاری داشتیم به ویژگیهای جلسات و ملاقاتهای کاری خوب توجه کنیم.
1-آمادگی برای جلسات: جلسات هم به اندازهی فعالیتها و کاری که در طول روز انجام میدهیم اهمیت دارند بنابراین باید آمادگی کامل برای این جلسات داشته باشیم تا بتوانیم بهترین نتیجه را از این جلسات بگیریم.
2-تهیهی دستور جلسه: دستور جلسه یک لیستی است که در آن عناوینی که باید در جلسه به آن پرداخته شود یادداشت شده است بنابراین داشتن یک دستور جلسه برای یک ملاقات و جلسهی کاری مهم است. این دستور جلسه در اختیار اعضای جلسه قرار گرفته و در مورد آن گفت و گو میشود.
بهتر از قبل از اینکه جلسه را آغاز کنیم صورت جلسه را در اختیار اعضای جلسه قرا دهیم تا آنها هم نظرات و پیشنهادات خود را بیان کنند.
3-ساعت شروع ملاقات: تنظیم ساعت برای شروع و اتمام جلسات کاری مهم است چون یک جلسهی کاری باید با برنامه ریزی همراه باشد بنابراین حتما باید یک ساعت مشخص برای این جلسات قرار داد تا دیگر کارمندان بتوانند ساعات کاری خود را با آن تنظیم و هماهنگ کنند.
چون جلسات کاری برای همکاری و گسترش تجارت با دیگر تجارتها و مدیران دیگر برگزار میشود اهمیت تایم جلسه بیشتر خواهد بود مخصوصا اینکه مشغلهی کاری باعث میشود که زمان بندی برای جلسات اهمیت داشته باشد.
4-افزایش کیفیت جلسات: وقتی که جلسات کاری داریم باید کیفیت این جلسات را با پرداختن به موضوعات کاری و مهم افزایش دهیم جلسات کاری حتی میتوانند به صورت تلفنی باشند اما اهمیت این جلسات به نتیجهی آن است بنابراین باید سعی کنیم که با تمرکز روی مسائل مهمتر جلسه را با کیفیتتر کنیم.
انتهای پیام/