برخی عادات شخصی و برخی عادتها عمومی اند چه شخصی و چه عمومی برخی عادتها هنگام مراجعه به بانک نامناسب اند در مصاحبه و گفتگو با کارکنان بانک که شامل تعدادی متصدیان شعبه، نیروهای خدماتی و مدیران اند به برخی عادتها رسیدیم که در بین برخی مردم عمومیت دارد و مناسب نیست به آنها توجه کنید:
1. شمردن در لحظه پول برخی عادت دارند به محض اینکه وجه نقد از بانک دریافت کردن شروع به شمارش میکنند آن هم در دید عموم. این یعنی تشویق عموم دزدها به سرقت پولهای شما.
پولی که از متصدی دریافت میکنید را حتما بشمارید ولی در محل مناسب و به نحوی که فرصت طلبان احتمالی را تشویق و تحریک نکند.
2. بدخلقی برخی با متصدیان شعبه و مردمی که در صف منتظر هستند برخورد خوبی ندارند. کارکنان بانک موظف هستند کارهای بانکی شما را انجام دهند اما خلق بد شما میتواند خستگی آنها را بیفزاید و حتی از دقت عملشان بکاهد.
سلام نام خداست یک سلام خشک و خالی آغازگر یک مکالمه خوب و سازنده یک روز زیباست
3.تکمیل نصفه و نیمه فرمها برای انتقال وجه، دریافت و واریز پول به حساب دیگران وحتی حساب شخصی خودتان میبایست فرم تکمیل کنید اگر فرمها را قبل از مراجعه به گیشه تکمیل کنید کار سرعت مییابد. اما متاسفانه بسیاری فرمها را کامل تکمیل نمیکنند و این امر متصدی را به مخاطره انداخته و وقت سایرین را تلف میکند.
4.پرسش واضحات برخی سوالاتی که از کارکنان بانکها میشود توضیح واضحات است بروشورها وفرمهای نصب شده در شعب کاملا توضیح دهنده برخی ابهامات است و برای پاسخگویی طراحی شده اما خیلی از ما عادت داریم به جای خواندن سوال کنیم.
5. عدم رعایت نظافت تعداد افرادی که این کار را میکنند کم است اما متاسفانه هستند کسانی که فیشها و فرم هایی که استفاده نمیکنند و خراب شده، لیوان یک بار مصرف آبی که مصرف کرده اند و سایر زباله هایشان را در زمین شعبه و یا روی صندلیها رها میکنند و کارکنان را به درد سر میاندازند.
6.صحبت با تلفن همراه مکانهای عمومی جای صحبت با تلفن همراه نیست. بهترین کار این است که تلفن تان را در حالت بی صدا قرار دهید و پس از خروج از شعبه مکالمه کنید. چراکه تمرکز کارکنان و مراجعه کنندگان را برهم میزند و این در یک کار حساس مثل عملیات بانکی میتواند فاجعه آفرین باشد.
7.همراه نداشتن خودکار تقریبا تمام شعب برای انجام عملیات بانکی خودکار، فیش و حتی دستگاه پول شمار در اختیار مراجعه کنندگان میگذارند اما شعب شلوغ و روزهای شلوغ سال بعضا نبود خودکار مشکل آفرین میشود. هنگام مراجعه به بانک خودکار همراه داشته باشید.
8.کارت شناسایی برای انجام هر عملیات بانکی میبایست کارت ملی به همراه داشته باشید . قانون در مورد همه صادق است و متصدی شعبه موظف به اجرای آن است لطفا به قانون احترام بگذارید وگرنه از ارائه خدمت به شما معذور میباشند
9.مکالمات غیر ضرور برخی عادت دارند در شعبه سر درد دلشان باز میشود از حساسترین مباحث اقتصادی و سیاسی تا خصوصیترین مسائل زندگی شان را مطرح میکنند.
مطرح کردن اطلاعات خصوصی ممکن است برای خود شما درد سر ساز شود و علاوه براین بهداشت روانی محیط را به مخاطره میاندازد شاید کسی حوصله شنیدن حرفهای شما را نداشته باشد.
10.سرک کشیدن عملیات بانکی یک فرآیند کاملا شخصی ، امنیتی و حساس است سرک کشیدن در دسته چک،قبوض و فیشهای دیگران هر چند برای این باشد که ببینید کی کارش تمام میشود و معطلی شما به اتمام میرسد اصلا پسندیده نیست و دیگران را معذب میکند.
انتهای پیام/