افزایش میزان کارمزدها ما را بر آن داشت تا به بررسی چرایی و ریشه دریافت کارمزد از سوی بانکها بپردازیم.
معنای لغوی کارمزد ،اجرت یا همان حق العمل است . اما حق العمل برای چه کاری ؟ موجودی دادن یکی از مواردی است که جدیدا شامل دریافت کارمزد تعیین شده است.
مسئولان پیشگیری از تراکنشهای غیر ضروری و کاهش ترافیک را عامل تعیین کارمزد مطرح کرده اند تا به این ترتیب خدمات بانکداری الکترونیک سرعت بیشتری یابد.
قطعی سیستم بانکداری در روزهای شلوغ،تعطیلات و اعیاد پدیده ایست که برای مردم مشکلات زیادی را در پی داشته است اگر این کارمزد بتواند این مشکلات را کاهش دهد به نظر میرسد مردم هم استقبال خواهند کرد.
چند سوال؟
آیا سیستم بانکی حاضر است به خاطر قطعی ، تراکنشهای ناموفق و مشکلات سیستمی اش به مردم دیر کرد و جریمه بپردازد.
این اضافه دریافتها که مجموعش به هیچ عنوان رقم کمی هم نیستند به چه اموری اختصاص داده خواهند شد؟
میزان بهره برداری مردم از بانکداری الکترونیک بیش از اندازه شده که سیاست کاهش استفاده جایگزین تشویق مردم به استفاده از خدمات بانکداری الکترونیک گردیده است؟
آیا دارندگان حسابهای قرض الحسنه که بانیت خیر و بدون دریافت سود در بانکها حساب باز کرده اند شامل این قانون میشوند؟
اینکه فردی از بین تمام بانکهای موجود(که کم هم نیستند) بانک خاصی را انتخاب کرده شایسته تقدیر نیست که کارمزد هم از او دریافت میشود؟تکریم جالب مشتری!
البته همیشه رسم براین بوده که موجودی گیری از شعب بانکها برای مشتریان خودشان رایگان بوده قانون جدید از این اصل پیروی میکند؟
بانکها و برخی مسئولان مدعی اند که خدمات رایگان قابلیت پیگیری کمتری دارند آیا پس از تعیین کارمزد جدید خدمات افزایش محسوسی مییابد؟
انتهای پیام/