این تعریف بر این نکته محوری تاکید دارد که سودآوری و رشد بنگاه از طریق خلق ارزش برای مشتریان تحقق مییابد.
امروزه در دنیای فرار اقتصادی و محیط رقابتی شدید ، بانکها در تقلا برای دستیابی به عملکرد سود آور هستند.
افزایش رقابت و حذف سریع محدوده و مرزهای بین المللی و افزایش روز افزون توقعات مصرف کننده گان برای محصولات و خدمات بیشتر، بانکها را مجبور به پایین آوردن هزینهها وتلاش برای جذب و حفظ مشترکین میکند.
بانکها برای رقابت و موفقیت بایستی بتوانند توازنی دقیق بین کاهش هزینههای عملیاتی و نگهداری سطح خدمات در حد ممتاز برقرار کنند. بانکی که نیاز فردا، هفته بعد و یا ماه بعد را میداند در بین سایر رقبای خود میتواند امتیازهای قابل توجهی را کسب کند.
بانکهای آینده
در حوزه خدمات اطلاعاتی بانکها میتوانند با استفاده از صفحات نمایش لمسی، کیوسکهای ویدئویی با اینترنت وای فای، آیپدها و... راه حلی فعال و خودجوش را ارائه کنند.
دو عنصر اساسی را برای شعبههای نسل بعد حیاتی است. یکی از این دو تثبیت هزینه هاست. این امر با روشهای مختلفی مانند کاهش فیزیکی اندازه شعبه است تا از هزینههای ملک کاسته شود.
با این کار هزینههای زیر بنا، سرمایه و هزینهها استفاده میشود و با اراده خدمات سلف سرویس اتوماسیون فراگیرتر میشود. البته تعداد کمتر پاسخگویان در شعبه نوعی صرفه جویی برای بانک محسوب میشود.
عنصر دوم برای شعبهها آن است که روی تولید سود تمرکز کنند و برای این امر از فروش محصولات مالی و گسترش تجارت هوشمند در سطح شعبه و راه حلهای مدیریت ارتباط با مشتری کمک بگیرند.
امروزه در بازار رقابتی و متغییر صنعت مالی تنها بانکهایی میتوانند ماندگار باشند که بصورت کارا و مؤثر تجهیز شده و بیشترین سود آوری را دارند.
بهبود رضایت مشترکین و بطور همزمان کاهش هزینههای عملیاتی دو فاکتور اصلی در برنامه استراتژیک برای موفقیت یک بانک است.
در حال حاضر برندگان بازارمالی کسانی هستند که توانسته اند به کمک ابزارهای تکنولوژیک و پیشرفته این دو فاکتور را در اختیار و کنترل خود درآورند.
عموماً تکنولوژیهای جدید توسط کمپانیهای پیشرو در صنعت مالی و در جهت کمک به مدیریت هزینه ها، افزایش بهره وری و کارآیی و بهینه سازی فرایندهای مالی به کار گرفته میشوند.
در تجارتهای حساس ابزارهای تخصصی وظیفه مدیریت در جهت کاهش هزینههای عملیاتی (همچون هزینههای حقوق و دستمزد که برای یک بانک بخش عمده هزینه عملیاتی را موجب میشود) ، مدیریت سطح رضایت مشترکین و نهایتاً حفظ جایگاه موفقیت آمیز رقابتی در بازار کار را بر عهده دارند.
انتهای پیام/