اینترنت به دلیل اینکه دسترسی آسانتری را برای همه فراهم میکند و از طرفی
یک فضای گسترده است میتواند مخاطبان زیادی را در سر تا سر دنیا با کالاها و
محصولات گوناگون آشنا کند.
کارآفرینان نیز از بازاریابی اینترنتی
استفاده میکنند مشتریان اغلب برای مصارف شخصی خود به اینترنت مراجعه میکنند
چون در اینترنت سریع و با هزینهی کم میتوانند به انواع محصولات دسترسی
پیدا کرد و از لحاظ قیمت و کیفیت کالاهای مختلف را با یکدیگر مقایسه نمود
پس اینترنت برای کارفرمایان اهمیت زیادی دارد.
فروشگاههای اینترنتی هم فعالیتهای زیادی در زمینهی بازاریابی دارند. بازاریابی
اینترنتی مثل بازاریابی حضوری نیاز به تحقیق و تفحص دارد. چون اصولا برخی
از بازاریابان از سایتهای پر کاربرد برای تبلیغات استفاده میکنند چون
کاربران زیادی روزانه به این وب سایتها مراجعه کرده و مورد بازدید انبوهی
از افراد قرار میگیرند بنابراین بهترین فضای تبلیغات را فراهم میکنند.
از
سوی دیگر یک دسته از بازاریابان برای تبلیغات از ایمیلها استفاده میکنند
روزانه ایمیلهای تبلیغاتی زیادی در سر تا سر دنیا ارسال میشود که حاوی
مطالب گوناگونی هستند و محصولات مختلفی را به نمایش میگذارند.
ایمیلهای تبلیغاتی که پشتیبانی بهتری دارند موفق ترند چون مشتریان کمتر
میتوانند به محصول و کیفیت آن اعتماد کنند تنها ایمیل شما نباید جنبهی تبلیغاتی داشته باشد بلکه باید از پشتیبانی قوی برخوردار باشد تا مشتریان
بتوانند اعتماد کافی را از خرید داشته باشند.
پس صحیحترین مدل
بازاریابی معرفی محصول و تضمین کیفیت و پشتیبانی از آن است. شرکت eBay جزء
شرکت هایی است که به کاربران و بازاریابان این امکان را میدهد تا محصولات
خود را در قالب ویدئو به نمایش بگذارند و در واقع شبیه به پیامهای بازرگانی عمل کنند.
تجزیه و تحلیلهای گوناگونی که در زمین ی
بازاریابی انجام میگیرد به شناخت و پیدا کردن بازار جدید کمک میکند چون
بازاریابی در درجهی اول یعنی شناخت بازار هدف، مخاطب، مصرف کننده و... .
یک بازاریاب خوب باید بتواند بازار را هدف را شناسایی کرده و متناسب با نوع
مخاطبانی که دارند برای فروش موفق اقدام کند.
انتهای پیام/