مهارتهای سطح متوسط اینفوگرافیک برای ترویج ایدههای متفاوت بازاریابی عموما وقت زیادی را میگیرد. بنابراین اگر 5 دقیقه فرصت دارید، ما پیشنهاد میکنیم که این مقاله را که درباب «ترویج اینفوگرافیک در 5 دقیقه» است مطالعه کنید.
· مراحل آماده سازی
اطمینان حاصل کنید که لوگوی شما در پایین اینفوگرافیک به همراه لینکی به وبسایت و سایر اطلاعات تماس درج شده باشد.
1 جمله و 1 پاراگراف طولانی برای توضیح اینفوگرافیک خود آماده کنید.(1 جمله برای دایرکتوریها کافی است، در حالیکه بلاگرها دوست دارند توضیحات بیشتری را برای به اشتراک گذاری داشته باشند.)
اینفوگرافیک خود را با توضیحات مربوط به عکس (کد آلت) همراه کنید. طراحان گرافیکی احتمال دارد که فکر کنند که آنقدر سرگرم طراحی خودشان باشند که از نوشتن کد آلت برای آن فراموش کنند. در حالیکه نوشتن آن میتواند تاثیرات بسیاری در خواندن آن توسط مخاطبان داشته باشد.
درست است که اینفوگرافیکها به خودی خود بسیار جذاب هستند اما باید به خاطر داشته باشیم که نرم افزارهای مترجم متن روی عکس کار نمیکند. بنابراین بسیاری از مخاطبان خودمان را از دست میدهیم. بدون نوشتن کد آلت برای اینفوگرافیک شما صرفا یک عکس را منتشر کرده اید که فقط کسانی میتوانند از آن استفاده کنند که به سایت شما بیایند و آن را در صفحه مورد نظر شما ببینند.
اما هیچ ترافیکی را از سمت موتورهای جستجو دریافت نمیکنید و افرادی که سرعت اینترنت کمی برای لود اینفوگرافیک دارند نیز نمیتوانند آن را بخوانند و در نهایت کسانی که به زبان شما آشنایی ندارند نیز نمیتوانند از آن درکی را دریافت کنند.
در واقع بهترین رویکرد این است که برای بهبود سئوی سایت بهتر است که از کلمات کلیدی که در کمپین کلمات کلیدی آنها را بدست آورده اید استفاده کنید و محتوای اینفورگرافیک خود را با آنها توضیح دهید. در این نوشته باید موارد زیر توضیح داده شود:
1. آیا ویژگیها آشکار و پوششی از مبانی شما ارائه میشود؟
· آن را در وبلاگ خود قرار دهید.
· تصویر برش خورده آن را به همراه آدرس URL از طریق فیسبوک، توییتر و گوگل پلاس به اشتراک بگذارید.
· یادتان نرود که آن را در برد پینترست خود پین کنید.
· محتوای آن را در خبرنامه بگنجانید.
2. بازدید کنندگان را برای به اشتراک گذاری آن تشویق کنید.
یکی از راههای فوق العاده برای جلب نظر خوانندگان در به اشتراک گذاری اینفوگرافیک، قرار دادن دکمه اشتراک گذاری در یادداشتی است که تصویر در آن قرار دارد.
با قرار دادن این دکمهها آنها میتوانند تنها با کلیک بر روی یک دکمه به طور مستقیم محتوای شما را روی صفحات شبکه اجتماعی خودشان منتشر کنند. با توجه به این موضوع مطمئن شوید که دکمه شبکههای اجتماعی اصلی از قبیل فیسبوک، توییتر، پینترست، اینستاگرام و گوگل پلاس را بر روی همه عناوین سایت خود قرار داده اید. مطمئن شوید آنها را در جایی از صفحه قرار داده اید که کاربران شما به سادگی میتوانند آن را ببینند.
اگر کاربران اینفوگرافیک شما را در سایت ببینند و آن را مناسب ارزیابی کنند، ممکن است آن را در سایت خودشان نیز منتشر کنند اما اگر این کار را برای آنها آسان نکنید، شاید در این کار تعلل ورزند. شما در حالتی میتوانید این کار را برای آنها آسان کنید که بتوانند در کنار اینفوگرافیک خودتان کد «Embed» را منتشر کنید.
دریافت این کد از طریق نرم افزار « Piktochart» بسیار آسان است. توجه داشته باشید که در بالای کد به طور مستقیم کاربرد آن را نوشته باشید. در غیر اینصورت شاید بسیاری ندانند که باید با آن چه کنند.
3. اینفوگرافیک را در دایرکتوریهای اینفوگرافیک به اشتراک بگذارید.
ما در این بخش درباره دایرکتوری هایی سخن میگوییم که ویژه اینفوگرافیک هستند و میتوانید از طریق آنها باعث شوید که اینفوگرافیک شما بیشتر دیده شود. برخی از این دایرکتوریها عبارتند از:
· « Visual.ly»
· « Daily Infographic»
· « Cool Infographics»
· « DataVisualization.ch»
4. تلاشهای روابط عمومی
ما چیزهایی را از متخصصان روابط عمومی آموخته ایم که گزارشهای خبری میتوانند در مواردی واقعا خوب کار کنند. به ویژه شما میتوانید این گزارشهای خبری را با استفاده از یک اینفوگرافیک چشم نواز بسیار عالی همراه کنید و از قبل آن نظر همگان را به گزارش خبری نیز معطوف کنید. مثل همیشه قاعده انگشت شصت این است که اینفوگرافیک اطلاعات را مفید نمیکند. یک اینفوگرافیک اطلاعات را برجسته میکند.
این برای شما عالی خواهد بود که بتوانید در این مصاف از سایت هایی نظیر شارا استفاده کنید. سایت شارا اینفوگرافیکهای شما را منتشر میکند. بسیاری این کار را به طور معمولی انجام میدهند، اما بهتر است که آن را انتخاب کرده و سپس انجام دهید! اگر شما توسط دایرکتوری هایی که محتوای زیادی را در طول ماه منتشر میکنند، اینفوگرافیک خود را منتشر کنید، در عرض بیش از یک ماه اثر کارتان به شدت کاهش خواهد یافت.
شناسایی برترین وبلاگهای حوزه کاری تان و سایت هایی که با اینفوگرافیک شما مرتبط هستند به کار شما کمک میکند. وبلاگ نویسان زیادی هستند که دوست دارند اینفوگرافیکهای مرتبط را با یادداشت هایشان همراه کنند زیرا جذابیتهای بصری باعث جلب بازدید کننده میشود.
(کسانی که به وبلاگ آنها میروند و آن را میخوانند.) به این منظور سعی کنید از سرویس جستجوی وبلاگ گوگل برای یافتن وبلاگ هایی که موضوعهای مرتبط با اینفوگرافیک شما را پوشش میدهند استفاده کنید. پیشنهاد کنید که اینفوگرافیک شما را در وبلاگشان جایگذاری کنند. به احتمال زیاد آنها علاقه زیادی به انجام کار کمتر دارند!
دستیابی به این جامعه شرایط بسیار خوبی را برای دریافت لینک به شما میدهد. یک دایرکتوری را نگه دارید. این دایرکتوری مربوط به افرادی است که در صنعت شما مشغول به کار هستند.
شما با این کار اطمینان حاصل میکنید که آنها همچنان پس از مدتها اینفوگرافیک شما را برای خود نگه میدارند. اگر اینفوگرافیک شامل دو ایده متفاوت است، میتوانید از دو گروه درخواست کنید که به حلقه گفتگوی شما بپیوندند و محتوای آن را مورد بررسی و مکاشفه قرار دهند. درباره همه این موارد خلاقانه عمل کنید!
5. بیشتر به اشتراک بگذارید.
می توانید اینفوگرافیک خود را از طریق اسلاید شیر، داکستوک، اسکرایبد، استامبل آپون نیز به اشتراک بگذارید. شما میتوانید از ردیت، دیگ و سایر سایتهای مرتبط با آن نیز برای اشتراک گذاری محتوایتان استفاده کنید.
6. ویدئوها
آیا میخواهید اینفوگرافیکهای خودتان را میان خوانندگان بسط و گسترش دهید؟ آیا میخواهید این بسط فراتر از شبکههای انجام شود؟ باید در این خصوص ویدئویی از اینفوگرافیک مورد نظرتان تهیه کرده و آن را از طریق یوتیوب نیز به اشتراک گذارید. اینفوگرافیک خودتان را با تمرکز بر دادههای متفاوت تبدیل به انیمیشن کنید و مطمئن باشید که این مساله بازدید کنندگان بیشتر و توجه بیشتری را به دادههای شما جلب میکند. و اگر در این خصوص تجربه ندارید میتوانید از نرم افزارهای انیمیشن سازی استفاده کنید و شما همچنین میتوانید اینفوگرافیکهای خودتان را به اسلایدهای کوچکتر تبدیل کنید و بر روی آنها موسیقی یا نریشن قرار دهید و در نهایت ویدئویی را خلق نمایید!
برای تبدیل اینفوگرافیک به ویدئو، منابع و نرم افزارهای زیادی در اینترنت وجود دارد که میتواند به شما در این موضوع کمک کند. برای خلق ویدئو میتوانید علاوه بر صداگذاری از مصاحبههای متفاوتی نیز استفاده کنید و چشم اندازهای متفاوت مردم درباره موضوع واحد را به نمایش بکشید. در همه این موارد آنها باید درباره موضوع اینفوگرافیک سخن بگویند. بعد از همه این کارها، یک اینفوگرافیک به معنای تولید و جرقه ای برای گفتگو است.
در پایان روز، اینفوگرافیکها واسطه دیگری هستند که گفتگوهایی را رقم میزنند. این بدین معنا نیست که تمام اینفوگرافیک هایی که تولید میشوند الزاما باید به طور ویروسی منتشر و پخش شوند، بلکه شما با رعایت موارد فوق قادر خواهید شد که ارزش افزوده بیشتری را نسبت به زمانی که این کارها را انجام نمیدهید، از اینفوگرافیک خود بدست آورید.