در این گزارش به 5 تای این نگرشها که ممکن است شما را از پیشرفت اقتصادی باز داشته باشد اشاره میکنیم:
1. مصرف بی علتتبلیغات گسترده بازرگانی ، رواج فرهنگ مصرف گرایی و عقلی که ما نفهمیدیم از کی اما مدت هاست که به چشم گره خورده خیلیها را به سمت خریدن کالاها یی سوق میدهد که به دردشان نمیخورد.
نتیجه این امر مصرف گرایی و عدم استفاده مناسب از امکانات و دارایی هاست.
2. مشتری مداری وارونهمشتری مداری در بین بسیاری ازتولید کنندگان ما در حد حرف و شعار باقی مانده امری که مردم به خوبی آن را درک میکنند و در نتیجه این امر کالاهای تولیدی را مصرف نمیکنند این امر به نوبه خود سبب از دست رفتن بازار فروش و برخوردن به مشکلات اقتصادی است.
اینجاست که برخی تولیدکنندگان که کیفیت محصولاتشان در سطح خوبی است ادعا میکنند که تجارت شانس میخواهد! حقیقت این است که تجارت مشتری مداری میخواهد.
3. خام فروشیفروش با کیفیتترین محصولات به شکل فله ای و بدون رعایت اصول بسته بندی سبب میشود که کیفیت محصولات به خوبی درک نشود و نه در بازارهای داخلی و نه بازارهای خارجی جایگاه مناسب خود را نیابد.
4. روابط ضعیفیک تاجر باید روابط اجتماعی گسترده ای داشته باشد و علاوه بر مردم داری از تکنولوژیهای روز و شبکههای ارتباطی و اجتماعی برای ارتباط با همکاران و مشتریان بهره ببرد امری که کمتر از سوی برخی تولید کنندگان جدی گرفته میشود.
5. دست کم گرفتن تلاشباورهای غلط و نامناسبی نظیر اینکه "پول پول میآورد" ، "بند پ در هر کاری لازم است" و نظایر اینها به تحقیر فرهنگ کار و تلاش میانجامد در حالی که مطالعه زندگی افراد موفق نشان میدهد در راه رسیدن به اهدافشان تلاشهای زیادی داشته اند و طعم شکست را بارها چشیده اند. دست کم گرفتن فرهنگ کار و تلاش باعث میشود موفقیت را به تاخیر بیندازیم.
انتهای پیام/
بانکی