از بانکها برای مشارکت در سرمایه گذاری، اعطای وام و تسهیلات و... استفاده میشود مثل بانکداری الکترونیکی بنابراین هر روز به خدمات بانکها اضافه میشود تا زندگی را راحتتر کند.
یک بانک خوب با ارائه خدمات بیشتر به جذب مشتریان کمک میکند در اصل هر چقدر که خدمات یک بانک بیشتر باشد مشتریان بیشتری هم خواهد داشت پس ارائهی خدمات یک ویژگی کلی و همیشگی برای بانکها محسوب میشود.
ارتباط با مشتری یکی دیگر از ویژگیهای یک بانک خوب است مثلا اینکه بانکدار تا چه حد به مشتری توجه میکند و چقدر با مشتری برخورد خوب دارد.
توجه به نیاز مشتری و برخورد خوب با آنها حتی یک احوال پرسی دوستانه و گرم میتواند از ویژگیهای یک بانک خوب باشد. اما نادیده گرفتن مشتری و پاسخ به آنها با بی حوصلگی باعث میشود که مشتریان یک بانک کاهش پیدا کنند.
بانکداری الکترونیکی یکی از خدماتی است که تقریبا تمامی بانکها از آن برای ارائه خدمات بهتر به مشتری استفاده میکنند اما این بانکداری الکترونیکی باید از کیفیت بالا هم برخوردار باشد مثلا اگر به صورت آنلاین از خدمات یک بانک برای پرداخت قبوض و پرداخت قسط و... استفاده میکنیم.
داشتن تراکنشهای موفق و سرعت در انجام دریافت و پرداخت و داشتن یک وب سایتی با کیفیت بالا بیشتر مورد توجه مشتریان است به خصوص اینکه در حال حاضر خیلی از افراد به دلیل مشغله در طول روز کمتر فرصت مراجعه به بانک را پیدا میکنند بنابراین داشتن یک بانکداری الکترونیکی به آنها کمک زیادی میکند در صورتی که این خدمات آنلاین از سرعت و دقت بالا برخوردار باشد به ویژگیهای یک بانک کمک خواهند نمود.
پرداخت وام و اعطای تسهیلات از دیگر ویژگی هایی است که همهی بانکها از آن برخوردار هستند اما اعطای وام و بازپرداخت آن از دغدغههای مشتریان بانکها است بنابراین هر چقدر که این فرآیند راحتتر باشد و شرایط آن برای مشتریان یک بانک آسودهتر باشد به ویژگیهای خوب یک بانک اضافه میکند.
دستگاههای ATM یا همان خودپردازها نیز از دیگر دغدغههای مشتریان است یک بانک خوب با داشتن یک خودپردازی که بتواند تراکنشهای موفق داشته و مشکلاتی از قبیل نداشتن پول در ساعات غیر اداری، قفل شدن صفحه نمایش، سرعت پایین در انجام دریافت و پرداخت پول، کارمزد و... به حداقل برساند.
استفاده از دستگاه کارت خوان یا پوز هم جزء ویژگی هایی است که همهی بانکها از آن بهرمند هستند اما این دستگاهها گاهی تراکنش ناموفق داشته و یا به حالت تعلیق درمی آیند بنابراین داشتن سرعت عمل بالا در اینگونه خدمات مورد توجه مشتریان است پس باید بیش از هر چیزی به خدماتی یک بانک ارائه میکند برای جذب مشتری توجه نمود ممکن است تعداد این خدمات زیاد نباشند اما چون کیفیت بالا است بیشتر مورد توجه مشتریان خواهد بود.
انتهای پیام/