یعنی اینکه اگر در زمینهی فروش کالایی مثل پوشاک فعالیت میکنید خرید آن از عمده فروشها و تحویل آن به مصرف کننده یک بازار را به وجود میآورد ولی اگر شما در زمینهی فروش مواد اولیه تولید پوشاک فعالیت میکنید بازار شما تولید کنندگان پوشاک خواهند بود. پس هر تجارتی نیاز به بازار مصرف کنندگان دارد چه به صورت مستقیم یا غیر مستقیم برای فروش هر محصول به بازاری نیاز است. اما چگونه باید بازار مصرف کنندگان محصول خود را پیدا کنید؟ چگونه باید مصرف کنندگان خود را بشناسید؟
7 گام خوب برای پیدا کردن بازار مصرف شما وجود دارد.
1-کدام نوع از تجارتهای موجود میتوانند مصرف کنندگان یا مخاطبان شما باشند اگر در زمینهی تولید فعالیت میکنید چه کسانی مشتریان شما هستند ارتباط با مشتری اصل مهم است چون باعث میشود محصول خود را با کیفیت بالاتری ارائه کنید.
چه کسانی میتوانند از محصولات شما استفاده کنند همین افراد مصرف کنندهی کالای شما هستند.
2-چه محصولی را به فروش میرسانید؟ بازاریابی را که در این زمینه انجام میدهید تا چه حد حرفه ای است؟ شما باید با تجارت هایی که به نوعی میتوانند مرتبط با کار شما باشند در ارتباط باشید چون اینها بازار هدف هستند.
مثلا اگر در زمینهی تولید کار میکنید فروشندگان و عمده فروشیها بازار هدف شما هستند بنابراین بازاریابی که انجام میدهید باید در سطوح گستردهتری انجام بگیرد. چون مشتری بیشتری پیدا میکنید.
3-آیا مطابق با نیاز مصرف کنندگان به تولید یا توزیع محصولات میپردازید؟ دانستن نیاز مشتری در تولید محصول و پیدا کردن بازار فروش آن بسیار مهم است شما باید از دید مشتریها و مخاطبان خود محصولی را به تولید یا فروش برسانید زمانی بازار خرید به وجود میآید که محصول مورد نیاز باشد بنابراین دانستن نیاز مشتری بسیار مهم است.
4-پس از اینکه نیاز مشتری را درک کردید حال باید در جهت افزایش کیفیت کالا برای جذب مشتری تلاش کنید اغلب کیفیت و قیمت جزء اولویتهای فروش هر کالایی است بنابراین اگر
• برنامه ریزی صحیح
• کیفیت
• شناخت مصرف کنندگان به درستی صورت بگیرد در نهایت سود آوری بیشتری حاصل خواهد شد.
5-ارزیابی را فراموش نکنید. ارزیابی محصولات و خدمات هم مهم است ارزیابی از میزان رضایت مشتریان نظرات آنها در جهت بهبود کالا بسیار اهمیت دارد.
6- در این مرحله که مشتریان محصولات شما را خریداری کردند و نظرات خود را بیان نمودند فرصتی است که کالای خود را با رقبا در بازار مقایسه کنید و بر اساس استقبال مشتریان محصولات خود را ارزیابی کنید. گاهی اوقات شرکتها از سمپل برای معرفی محصولات خود استفاده میکنند تا میزان استقبال مشتریان را بفهمند و پس از آن در سطح وسیعتری تبلیغات میکنند.
7-در این مرحله ایدهی کاری خود را پیاده سازی کنید وقتی که نیاز مشتری ، بازار هدف، سطح رضایتمندی از کالاها مشخص شد باید ایدههای جدید کاری را پیاده سازی کنید.
انتهای پیام/